Engagera dig

VALRÖRELSEN 2018

I år är det valår, och vi uppmuntrar så många som möjligt att engagera sig i valrörelsen! Vi behöver massor av folk som vill vara med och driva kampanj, som vill stå i valbod eller som vill dela ut röstsedlar på valdagen, bland mycket annat. Kanske har du själv någon bra idé du skulle vilja genomföra? Har du frågor om eller idéer till valrörelsen är du hjärtligt välkommen att höra av dig till vår valsamordnare Mathilda Hansson.

Mail: matilda.hansson@mp.se

ÖPPET KANSLI

Varje onsdag klockan 19-21 med start den 18 april kommer Miljöpartiet tillsammans med Grön Ungdom, Gröna Studenter och Gröna Seniorer hålla Öppet Kansli då alla är hjärtligt välkomna att komma och fika med oss och prata politik och valrörelse. Träffarna är till för alla, även de som bara är nyfikna, så kom som du är eller ta med en vän.

Grupper – sakpolitik
Nämndsgrupper är som namnet antyder grupper knutna till de olika nämnder som finns i Lunds kommun. De arbetar på olika sätt med de ämnen som nämnderna ansvarar för. Det finns även andra grupper inom Miljöpartiet som arbetar med särskilda frågor. Saknar du någon grupp och vill vara med och starta en kontakta styrelsen. Mer information om grupper och nätverk hittar du här

Utbildningar med MP Lund
Ta del av våra utbildningar, workshops och studiecirklar inom bland annat sakpolitik, ideologi och kampanjande. På medlemswebben och i nyhetsbrevet Gröna Gnistan finns löpande information om aktuella utbildningsevenemang. Om du vill fördjupa dig på egen hand har Miljöpartiets riksorganisation tagit fram en webbaserad utbildning om grön ideologi som du hittar här. Riksorganisationen har även tagit fram intressant läsning som är tillgänglig här. Kontakta styrelsen om du har förslag eller önskemål.

Håll dig uppdaterad och var med och diskutera

Förutom på Engagera dig och medlemswebben finner du de flesta av våra evenemang på Facebook, följ oss gärna! Varje månad skickar vi ut nyhetsbrevet Gröna Gnistan med information. Prenumerera på Gröna Gnistan genom att klicka här och fylla i formuläret. Var gärna med och diskutera i vårt forum eller någon annan av våra Google-grupper. Här kan du läsa mer om Google-grupperna.