Engagera dig

28. Jens Gynnerstedt

29. Emma Fager Malmström

30. Ola Persson

LOKAL DEBATT Lokal debatt är en ny underavdelning på Sydsvenskan.se som öppnar 9 maj 2018, fyra månader före valet. Här skapas ett utrymme för dig som lokal politiker att driva och debattera frågorna som du tycker är viktigast för din kommun just nu. Sydsvenskan har en miljon unika besökare i veckan och är ett bra torg för lokal debatt i vår del av Skåne.

Skicka ditt bidrag till asikter@sydsvenskan.seDe inlägg tidningen väljer ut publiceras på sydsvenskan.se/lokaldebatt. Några av dem publiceras även i papperstidningen. Sydsvenskan förbehåller sig rätten att stryka i inlägg. Formulera dig kort och slagkraftigt, en kortare text blir mer läst. Skriv inte längre än 2000 tecken.

GRUPPER – SAKPOLITIK Nämndsgrupper är som namnet antyder grupper knutna till de olika nämnder som finns i Lunds kommun. De arbetar på olika sätt med de ämnen som nämnderna ansvarar för. Det finns även andra grupper inom Miljöpartiet som arbetar med särskilda frågor. Saknar du någon grupp och vill vara med och starta en kontakta styrelsen. Mer information om grupper och nätverk hittar du här

Håll dig uppdaterad och var med och diskutera Förutom på Engagera och medlemswebben finner du de flesta av våra evenemang på Facebook, följ oss gärna! Varje månad skickar vi ut nyhetsbrevet Gröna Gnistan med information. Prenumerera på Gröna Gnistan genom att klicka här och fylla i formuläret. Var gärna med och diskutera i vårt forum eller någon annan av våra Google-grupper. Här kan du läsa mer om Google-grupperna.