Välkommen

Här på Miljöpartiet Lunds medlemswebb samlar vi information för medlemmar, t ex kalendarium, information om hur man kan engagera sig och styrdokument.

Snabblänkar: Engagera dig, lokalt partiprogram 2018-2022, bokningskalendern till kansliet.

Just nu

Nästa medlemsmöte

Nästa medlemsmöte är söndagen den 22 maj kl. 17.00 (OBS! tiden) i IOGT-NTO-lokalen. Kallelse skickas ut via e-post senast en vecka innan mötet.

Välkommen på alla möten

I MP Lund är alla möten öppna för alla medlemmar såvida det inte uttryckligen anges något annat. Du som medlem är alltså varmt välkommen på styrelsens eller kommunfullmäktigegruppens möten eller något annat möte om du känner för det. Demokratin bygger på deltagande och öppenhet. Om det inte särskilt anges behövs det inte heller någon föranmälan för att komma på mötena.

Digitala träffar och utbildningar på engagera.mp.se

Du har väl inte missat att Miljöpartiet har en webbplats för grönt engagemang, engagera.mp.se? Där kan du som är medlem delta i diskussioner med andra miljöpartister. Dessutom får du nyheter från partiet och tillgång till en stor kunskapsbank med det mesta du kan vilja veta som medlem. I kunskapsbanken hittar du även filmade seminarier och digitala utbildningar.

Varje onsdag ordnas en digital träff där en riksdagsledamot eller annan kunnig person håller en kort utbildning på ett tema och svarar på frågor. Några exempel på ämnen för onsdagsträffar är "Att ta debatter med rasistiska inslag", "Nyanser av funktionshinderpolitiken", "Massutrotning av arter pågår, vilken naturpolitik behövs för att vända trenden?" och "De framtida svenska energisystemen".

För att kunna ta del av utbildningarna och delta i de digitala onsdagsträffarna behöver du ha ett konto på Engagera dig och ha kopplat det till ditt medlemskap. Gå till engagera.mp.se och skapa ett konto. Koppla det sedan till ditt medlemskap genom att följa instruktionerna i den här filmen.

Årets träffar med klimatnätverket

Klimatnätverket i MP Lund träffas vanligtvis en onsdag i mitten av varje månad kl. 19-21 på kansliet på Lilla Fiskaregatan 10 eller digitalt (se datum här nedanför).

För att få information och inbjudningar till träffarna, kontakta nätverkets sammankallande Cecilia Emanuelsson eller kanslisekreteraren Linn Rosenkvist.

Datum för klimatnätverksträffar 2022

19/1, 16/2, 22/3 kl. 18 (OBS! Nytt datum och annan tid än vanligt), 13/4, 16/5 kl. 17 (OBS! Nytt datum och annan tid än vanligt), 15/6, 17/8, 14/9, 12/10, 15/11 (OBS! Nytt datum), 14/12

Datum kan komma att ändras, vilket i så fall meddelas på klimatnätverkets sändlista. Du kan gå med på sändlistan genom att kontakta sammankallande Cecilia Emanuelsson eller kanslisekreteraren Linn Rosenkvist.

Nytt utseende – samma innehåll

Medlemswebben har flyttats från klassiska till nya Google Sites. Det innebär att layouten ser annorlunda ut, men innehållet är detsamma.

Bidra ekonomiskt

Vill du stödja Miljöpartiet Lund ekonomiskt kan du sätta in pengar på bankgiro 123-5795

Tack på förhand för din gåva som hjälper oss att driva viktiga politiska frågor.